Friday, August 8, 2008

PERBEZAAN ANTARA YAHOO GROUP DAN YAHOO MAIL

YAHOO GROUP
-Sama seperti yahoo mail, pengguna perlu sign in terlebih dahulu dalam laman web yahoo. Selepas daripada itu pengguna perlu clik pada group dan pengguna akan memasuki group yang telah dicipta olehnya.

- Dalam yahoo group pengguna boleh menghantar sebarang mesej kepada ahli dengan hanya perlu clik pada post massage dan secara outomatik mesej yang dihantar akan diterima oleh ahli. Pengguna boleh membincangkan sebarang topik dalam yahoo group.

- Selain daripada itu pengguna boleh menjemput sesiapa sahaja untuk turut serta dalam group yang telah dicipta.

- Pengguna juga akan bertindak selaku moderator kepada group yang dibangunkan olehnya. Selain daripada itu juga pengguna juga boleh memasukkan gambar dalm yahoo group.


YAHOO MAIL
-Untuk menghantar mesej, pengguna perlu sign in terlebih dahulu di dalam laman web yahoo. Selepas daripada itu pengguna perlu sign in. Setelah pengguna memasukkan alamat emel dan password, pengguna secara automatik boleh menghantar dan menerima mesej.
- Dalam yahoo mail, pengguna perlu clik pada compose, kemudian memasukkan alamat emel untuk dihantar kepada penerima. Dalam yahoo mail juga pengguna boleh clik pada add cc untuk membuat salinan kepada emelnya sendiri. Selain daripada itu, pengguna boleh menggunakan signature pada setiap kali emel yang dihantar.

No comments: